[Referentiecase Besselink Licht]

Referentiecase

Besselink Licht

Vertrouwd door 100+ klanten

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Referentiecase Besselink Licht
[Referentiecase Besselink Licht]

Solvisoft heeft ervoor gezorgd dat de transitie naar de nieuwe serversoftware is gemaakt. "Eigenlijk was meteen de klik er met de mensen die hier aan tafel zaten. Bij Solvisoft heb je het idee dat je zaken doet met de mensen die bij je aan tafel zitten en zij hebben uiteindelijk ook het werk bij ons gedaan."

[referentiecase Besselink Licht]

Besselink Licht is een familiebedrijf dat zo’n 90 jaar bestaat. De hoofdactiviteit van de organisatie is dat zij een groothandel zijn in verlichting. De verlichting, waaronder hun eigen merk, produceren ze in China en verkopen deze vervolgens aan bouwmarkten door heel Europa, via hun website of direct aan consumenten in hun twee winkels. De derde generatie staat aan het roer van de organisatie en de wens is dat de vierde generatie het bedrijf voortzet.

Uitdaging

referentiecase Besselink licht Solvisoft1Marcel de Vries, financieel directeur bij Besselink Licht geeft aan welke uitdaging er ging spelen binnen de organisatie. ‘’We zaten al ongeveer twaalf jaar bij dezelfde IT-partij en dit was absoluut naar wens. Wij hadden zo’n zeven jaar alles in de cloud en op een gegeven moment moest de serversoftware van Microsoft geüpdatet worden. Dat was voor ons eigenlijk de trigger om eens te gaan kijken in de markt en ook andere partijen te benaderen wat het prijsniveau bij hen was. We zagen ook dat onze huidige IT-partij aan het groeien was en dat hierdoor ook de afstand naar de klant steeds groter werd. Samen met de noodzaak om de software op onze server te vernieuwen ben ik gaan rondvragen.’’

Solvisoft heeft geleverd wat ze ons beloofd hebben.

Het contact tussen Besselink Licht en Solvisoft is tot stand gekomen door een consultant van het ERP-programma Exact. ‘’We doen al twintig jaar zaken met Robert Versteeg, consultant bij Exact. Hij werkt ook heel veel met Solvisoft en hij attendeerde mij op hen. Er zijn een aantal gesprekken geweest bij ons op kantoor en toen heb ik besloten dat Solvisoft ook een offerte kon uitbrengen om onze IT-dienstverlening over te nemen en de transitie naar de nieuwe serversoftware te gaan uitvoeren,’’ zegt De Vries. ‘’Eigenlijk was daar meteen de klik met de mensen die hier aan tafel zaten. Bij Solvisoft heb je het idee dat je zaken doet met de mensen die bij je aan tafel zitten en zij hebben uiteindelijk ook het werk bij ons gedaan. Dat vind ik heel erg prettig, die persoonlijke klik en het idee dat zij goed bij ons passen als IT-dienstverlener.’’

Oplossing

Solvisoft heeft ervoor gezorgd dat de transitie naar de nieuwe serversoftware is gemaakt. De Vries zegt hierover: ‘’Doel was om de transitie van de serversoftware uit te voeren en de overgang van onze huidige IT-partner naar Solvisoft te maken. De transitie had nogal wat voeten in aarde, maar dat is goed gelukt zonder dat er enorme tegenslagen zijn geweest. Nu is het voor ons zaak om de laatste kinderziektes eruit te krijgen, maar daar is Solvisoft mee bezig om deze dingen op te lossen. Dat is voor ons ontzettend fijn, want IT is niet iets waar ik iedere dag mee bezig moet zijn.’’

Op de vraag hoe De Vries Solvisoft zou omschrijven zegt hij het volgende: ‘’Hands-on is het goede woord. Solvisoft heeft geleverd wat ze beloofd hebben. Het is een bedrijf waar nuchtere mensen werkzaam zijn, maar het is ook een bedrijf dat bij ons past. Onze cultuur is wel gelijkwaardig. Het motto ‘doe maar gewoon’, dat zijn wij ook. Mooi hierbij is dat ze stiekem heel veel kennis en kunde leveren en ook gewoon doen wat er beloofd is. De eerste ervaringen zijn gewoon positief en het vertrouwen is er dan ook om langjarig zaken te gaan doen.

Qua IT zit Solvisoft echt in het hart van ons bedrijf.

Resultaat

referentiecase Besselink licht Solvisoft1De transitie heeft volgens De Vries niet zozeer een besparing opgeleverd. ‘’Waar de grootste besparing zit is de hele transitie naar de nieuwe serversoftware. Dit gehele traject was bij Solvisoft aanzienlijk goedkoper dan bij de concurrent. Dat was voor mij wel doorslaggevend,’’ aldus De Vries. ‘’Daarnaast werd ons door Solvisoft geadviseerd om vanuit Microsoft Azure te migreren naar een eigen cloud omgeving. Daar zit wel de nodige besparing in, maar het grootste voordeel is dat we nu meer waar voor ons geld krijgen.’’

Wat De Vries wel als een resultaat ziet is dat zij nu weer een vast aanspreekpunt hebben voor al hun IT-zaken. ‘’Wij zijn een kleine organisatie en hierbinnen is één persoon samen met mij verantwoordelijk voor alles rondom IT. Deze persoon onderhoud de contacten met Solvisoft en diegene is ook heel positief. We hebben nu een vast aanspreekpunt en als er iets is, dan is er altijd iemand direct bereikbaar en wordt het probleem opgelost. Geen onpersoonlijke helpdesk, maar precies zoals we graag wensen.’’

Toekomst

Met het oog op de toekomst heeft De Vries de intentie om de samenwerking met Solvisoft te intensiveren. ‘’We hebben nu eigenlijk alleen B2C-websites en we doen B2B niet veel online. Dat is iets waar we wel naartoe willen en Solvisoft zou ons op E-Commerce gebied zeker kunnen helpen.’’

Daarnaast is ook de betrouwbaarheid van de gehele IT-omgeving een belangrijk aspect in de toekomst. ‘’Omdat wij werken met grote bouwmarkten is onze leververplichting van groot belang. De betrouwbaarheid van onze IT-omgeving is dan gewoon ontzettend belangrijk. We kunnen het ons niet permitteren om er een dag uit te liggen, we moeten snel kunnen reageren als er iets is. Op dit moment gaat die samenwerking met Solvisoft goed en dit willen we zeker zo in stand houden. We sluiten mooi op elkaar aan in de fase waarin onze onderneming nu zit.’’

Meer weten?

[Meer weten?]

Wij helpen u graag verder.

Neem contact op