[Tijdsbesparing]

Tijdsbesparing

Vertrouwd door 100+ klanten

Ecommerce
Ecommerce
Ecommerce
Ecommerce
[Ik wil tijd besparen]

Bespaar tijd op slimme wijze

Het is de bedoeling dat een webshop uw verkoopmedewerkers en uw klanten faciliteert bij de verkoop en inkoop. Wanneer een webshop u alleen maar meer werk oplevert, is het prettig om te weten dat er handige modules bestaan om bepaalde processen te automatiseren. Op die manier bespaart u uw verkopers tijd en bent u in staat om met hetzelfde aantal medewerkers meer orders te verwerken.

Direct de juiste onderdelen bestellen met het spareparts-portaal

Wanneer uw servicemedewerkers een bepaald onderdeel nodig hebben voor onderhoud of reparatie, dan wilt u niet dat ze lang hoeven te zoeken of misschien zelfs misgrijpen. Met een Bill of Materials (BOM), rechtstreeks vanuit uw ERP-systeem, is direct duidelijk welke onderdelen er nodig zijn. Zijn ze niet op voorraad? Dan kunnen de onderdelen eenvoudig worden besteld op basis van serienummer via het spareparts-portaal.

Maatwerk bieden met de online configurator

Vindt u het aanbieden van maatwerk via uw webshop maar lastig? Een online configurator is de oplossing en bespaart uw verkopers veel tijd. In een aantal stappen stelt uw klant zelf het gewenste product samen en door de integratie met uw ERP-systeem is direct duidelijk of een onderdeel op voorraad is en krijgt uw klant een (indicatie)prijs te zien. Dat bespaart uw verkoopmedewerkers veel zoekwerk in uw ERP naar productsamenstellingen, levertijden, voorraden en prijzen. Maatwerkorders kunnen ze nu sneller afhandelen.

Slimme koppelingen bouwen

Door uw webshop te integreren met andere systemen en applicaties, hoeft u informatie niet meer dubbel in te voeren. Met bijvoorbeeld een ERP-koppeling zijn altijd uw assortimenten, productinformatie, prijzen en voorraden up-to-date in de webshop. Bovendien worden bestellingen automatisch en sneller verwerkt: van het bijwerken van de actuele voorraad tot de financiële en logistieke afhandeling. Daarnaast kunt u met Multi-DB uw webshop 'voeden’ vanuit meerdere (externe) databases. Ook dat bespaart u veel handmatige invoer van gegevens.

Voor grotere afnemers kunt u zelfs uw webshop met het inkoopsysteem van uw klanten koppelen. Met deze OCI-koppeling (Open Catalogue Interface) logt uw klant vanuit het eigen systeem direct in op uw webshop met persoonlijke assortimenten en prijzen. De bestelling wordt gedaan en direct verwerkt in het eigen inkoopsysteem en na goedkeuring wordt de order definitief in de webshop. Uw klant hoeft de order dus maar één keer in te voeren. Tot slot helpt het om uw webshop te koppelen met tools die u helpen data te verzamelen en visueel te maken, zoals marketingdashboards of Google Analytics. Zo ziet u in één oogopslag hoe u presteert op uw KPI's.

Zelfredzaamheid van klanten vergroten

Door klanten meer informatie ter beschikking te stellen, bijvoorbeeld via een Mijn-Omgeving, kunnen ze zelf informatie opzoeken en hun zaken regelen. Denk aan het goedkeuren van orders, het doen van herhaalbestellingen, het inzien van facturen en het regelen van retouren. Dit bespaart u een hoop telefoongesprekken en e-mails. Ook op uw webshop kunt u klanten zelfredzamer maken. Bijvoorbeeld met een uitgebreide zoekfunctie die zoekopdrachten automatisch aanvult, productfilters toepast en waarbij de schrijfwijze niet meer uitmaakt. Uw klanten vinden zo snel het gewenste product.

Verder kunt u vragen beantwoorden, als: heeft u het product op voorraad, wanneer kan het geleverd worden en wat zijn de verzendkosten en garantievoorwaarden, door die informatie te tonen op uw webshop. Ten slotte, zorgt u met de mogelijkheid tot veilig online betalen dat u veel tijd en kosten bespaart rondom de administratie van betalingen in uw webshop.

Online verkopen via dropshipment 

U kunt producten verkopen via uw webshop zonder zelf een voorraad aan te leggen. Via dropshipping worden producten namelijk rechtstreeks door uw leveranciers aan uw klanten geleverd. U verkoopt dus eigenlijk vanuit een virtueel magazijn. Het bestelproces is volledig geautomatiseerd: orders worden direct verstuurd naar de juiste leverancier. Bestelt uw klant producten van verschillende leveranciers? Dan wordt de order automatisch opgedeeld. Er zijn verder geen administratieve handelingen nodig om uw orders door te zetten naar uw leveranciers en om de producten bij uw klanten te krijgen.

Download direct gratis onze OCI whitepaper

[Download direct gratis onze OCI whitepaper]

Download